خط آهن رشت کاسپین. یکی از مهم ترین طرح های زیرساختی گیلان. طرحی که افتتاح آن از برنامه های دوردوم سفر رییس جمهور شهیدمان بود و حالا زمان به ثمرنشستن آن است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ عملیات احداث این مسیر ۳۷ کیلومتری، ۵ سال پیش و پس از افتتاح خط آهن […]
خط آهن رشت کاسپین. یکی از مهم ترین طرح های زیرساختی گیلان. طرحی که افتتاح آن از برنامه های دوردوم سفر رییس جمهور شهیدمان بود و حالا زمان به ثمرنشستن آن است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ عملیات احداث این مسیر ۳۷ کیلومتری، ۵ سال پیش و پس از افتتاح خط آهن قزوین – رشت آغاز شد، اما در دو سال گذشته و در پی سفر رییس جمهور به گیلان سرعت گرفت و از اعتبارات قابل توجهی بهره یافت. طرحی که بدلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات، تا آن آنزمان به کندی پیش می رفت.
استاندار گیلان در همین زمینه به تحریریه ی پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم گفت: برای این طرح مهم زیرساختی و حمل و نقلی در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن را دولت سیزدهم با تاکید آیت الله شهید رییسی تامین کرده است.
طرح احداث خط آهن رشت – کاسپین اکنون پایان یافته و آماده ی بهره برداری ست و می رود که حلقه ی ریلی – دریایی نوستراک را تکمیل نماید.
اما مزایای این طرح مهم ترانزیتی و بین المللی در چیست؟ محمدجواد سیاهکارزاده، مدیرعامل منطقه ی آزاد تجاری صنعتی انزلی درهمین رابطه گفت: درحال حاضر زیرساختهای لازم جهت تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین مهیاست و برنامه ریزی شده تا حدود نیمی از کالاهای ترانزیتی در منطقه ی آزاد از طریق حمل و نقل ریلی و با بهره گیری از ظرفیت خط آهن رشت -کاسپین انجام شود.
با این توصیف، خط آهن ۳۷ کیلومتری رشت – کاسپین ، حلقه ی تکمیلی کریدور شمال جنوب از حوزه ی خزر است، که بهره برداری از آن جایگاه راهبردی ایران را در حوزه ی اوراسیا بیش از پیش ارتقاء خواهد داد.
انتهای پیام/.