مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور امروز در حاشیه ی بازدید از طرح های خط آهن رشت – کاسپین و ۸ کیلومتر آزادراه باقیمانده حد فاصل رودبار به منجیل در محور قزوین – رشت گفت: تمامی تلاش دست اندرکاران، اتمام هرچه سریعتر این طرحهاست تا زمینه ی افتتاح آن با حضور رییس جمهور فراهم […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور امروز در حاشیه ی بازدید از طرح های خط آهن رشت – کاسپین و ۸ کیلومتر آزادراه باقیمانده حد فاصل رودبار به منجیل در محور قزوین – رشت گفت: تمامی تلاش دست اندرکاران، اتمام هرچه سریعتر این طرحهاست تا زمینه ی افتتاح آن با حضور رییس جمهور فراهم شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ راه آهن رشت کاسپین، خطی ۳۷ کیلومتری و حلقه ی تکمیلی کریدور شمال جنوب از طریق دریا. طرحی که عملیات اجرایی آن از سال ۹۸ آغاز شده و امروز افتتاح آن به اولویتی مهم برای دولت سیزدهم درآمده است. بر همین اساس آخرین مراحل اجرای آن، امروز از سوی خیر الله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور بازدید و پیگیری شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، در حاشیه ی بازدید از این طرح در حوالی منطقه ی آزاد انزلی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم گفت: طرح احداث خط آهن رشت کاسپین اکنون ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما ارزش اسمی این طرح امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.
خیر الله خادمی امروز همچنین از مراحل پایانی ۸ کیلومتر باقیمانده ی آزادراه رشت قزوین حدفاصل رودبار به منجیل بازدید کرد و در رابطه با این طرح مهم ملی گفت: برای این ۸ کیلومتر از آزادراه باقیمانده در حدفاصل رودبار تا منجیل هم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و و ارزش روز این طرح اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: این طرح از لحاظ حجم کار، نوع مهندسی و هزینه ایی که برای آن شده از طرح های بزرگ و اساسی کشور است که با فن آوری کاملا بومی انجام شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز با تشریح برنامه ریزی دولت در خصوص نحوه ی افتتاح این دو طرح ، تصریح کرد: درحال حاضر طرح ۸ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه حدفاصل رودبار تا منجیل برای افتتاح پیش از آغاز سال جدید نهایی شده و بهره برداری از افتتاح خط آهم رشت – کاسپین مستلزم اعلام نظر دفتر ریاست جمهوری ست.
آنچه مسلم است اینکه بهره برداری از این دو طرح مهم بنا به اقتضائات و اهمیت شان، دیر یا زود منشا تحولات سازنده ایی برای زیرساختهای گیلان و تبلور ظرفیتهای نهفته در حوزه حمل و نقل و اقتصاد دریامحور خواهند بود.
انتهای پیام/.