به گزارش پیک قلم؛ دکتر آبتین حیدرزاده در جلسه وبیناری با مشارکت مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای بندرانزلی، تالش، رشت و لاهیجان که در دفترش در رشت برگزار شد، بر لزوم  آماده سازی ساختمان های لازم برای ایجاد مراکز تشخیص زودهنگام سرطان در شهرستان های مذکور  تاکید کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مرکز تشخیص زودهنگام‌ سرطان در بندرانزلی در حال راه اندازی است، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و حمایت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، مرکز تشخیص زودهنگام بندرانزلی بزودی  آغاز به کار می کند و تلاش برای راه اندازی هرچه سریعتر سه مرکز مشابه انزلی در شهرستانهای تالش، رشت و لاهیجان ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در حال حاضر ساختمان های مورد نظر برای مراکز تشخیص زودهنگام سرطان در تالش و لاهیجان آماده است.

حیدرزاده تصریح کرد: برای بهبود وضعیت فیزیکی این ساختمان ها، اعتبارات لازم تخصیص یافته تا با تجهیز دستگاه های موردنظر هرچه سریع تر این مراکز برای خدمت رسانی به مردم مناطق مختلف استان آماده شوند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز تشخیص زودهنگام‌ سرطان در غرب، شمال، شرق و مرکز استان، گفت: برای راه اندازی و تکمیل این مراکز در سراسر استان، از حضور پرثمر خیرین استقبال می کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم با راه اندازی این مراکز، خدمات بهتری برای همه اقشار جامعه ارائه دهیم.