نایب رییس اول اتاق بازرگانی گیلان امروز در نشستی که با هدف بررسی ظرفیتهای صادراتی استان در حوزه ی میوه و تره بار در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در رشت برگزار شد، بر لزوم حمایت از توسعه ی صادرات با تمرکز بر محصولات کشاورزی تاکید کرد و بازارهای حوزه ی خزر […]
نایب رییس اول اتاق بازرگانی گیلان امروز در نشستی که با هدف بررسی ظرفیتهای صادراتی استان در حوزه ی میوه و تره بار در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در رشت برگزار شد، بر لزوم حمایت از توسعه ی صادرات با تمرکز بر محصولات کشاورزی تاکید کرد و بازارهای حوزه ی خزر و اوراسیا را بستری مناسب برای معرفی و فروش تولیدات کشاورزی گیلان برشمرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم؛ قاسم رضائیان در همین رابطه تصریح کرد: علاوه بر حمایت از تولید محصولات کشاورزی باید روند نگهداری، توزیع و فرآوری محصولات کشاورزی استان بهبود و ارتقاء یابد و در این زمینه نیازمند احداث یک میدان میوه و تره بار جدید با لحاظ فن آوری های روز و همچنین ایجاد پایانه ی صادرات محصولات کشاورزی در گیلان هستیم.
وی افزود: تنوع بخشی به محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان و ساماندهی محصولات کشاورزی ایران در این استان با هدف پاسخگویی به نیاز بازارهای منطقه ایی از الزاماتی ست که می تواند رونق صادرات را در شرایط تحریمی امروز عینیت بخشد.
نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان افزود: برای نیل به این هدف مهم باید گیلان به هاب یا مرکز توزیع همراه با بسته بندی و صادرات میوه و تره بار ایران تبدیل شود تا با ظرفیتی مضاعف در بازارهای اوراسیا نقش آفرینی نماید.
رییس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی گیلان نیز گزارشی از روند پیگیری ها برای جانمایی و ایجاد میدان جدید میوه و تره بار مرکز استان ارایه داد و حصول نتایج مطلوب در این زمینه را مستلزم نقش آفرینی مجموع دست اندرکاران و حمایتهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان دانست.
ایوب یاقوتی در همین رابطه تصریح کرد: اگر به انتظارات و مطالبات دست اندرکاران توزیع و صادرات محصولات کشاورزی گیلان پاسخی در خور داده شود ، تبلور ظرفیتهای صادراتی این بخش می تواند رونق اقتصاد و بهبود معیشت مردم استان را در شرایط رکود تورمی و تحریم های ناجوانمردانه ی بدخواهان این مرز و بوم تضمین نماید.
در ادامه ی این نشست بر لزوم اطلاع رسانی بر محور بهره گیری از کارکردهای موثر رسانه ایی در امر معرفی ظرفیتهای صادراتی استان در حوزه ی محصولات کشاورزی تاکید شد.
انتهای پیام/.