مصطفی طاعتی مقدم، مدیرعامل منطقه ی آزاد تجاری صنعتی انزلی در نشست با جبار علی ذاکری، معاون وزیر، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل راهآهن کشور روند تکمیل خط آهن رشت کاسپین در محوطه ی منطقه ی آزاد انزلی را بررسی کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم؛ در این نشست هر یک از طرفین توافق […]
بنابراین گزارش بازبینی خطوط ریلی داخل مجتمع بندری کاسپین جهت اتصال ریل به اسکلههای مختلف آن؛ لزوم احداث ایستگاه راهآهن اختصاصی منطقه، و مدیریت خطوط ریلی داخلی و متصل به خط ریل اصلی جهت بررسی کارشناسی نهایی تا هفته پایانی امسال، بهمنظور توافق توسط مدیران عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و شرکت راهآهن؛ از جمله مهمترین موضوعات مورد توافق در این نشست بود.
لازم به ذکر است با تکمیل زیرساختهای بندری – حملونقلی مجتمع بندری کاسپین، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به ۱۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت که حدود ۳۰ درصد از این ظرفیت توسط خطوط ریلی انجام میشود.
این موضوع زمانی اهمیت مضاعفی پیدا میکند که توجه داشته باشیم محورهای مواصلاتی گیلان، برای حمل بار با ضعفهای زیادی همراه است و با تکمیل این طرح ملی، زمینه تسریع در انتقال کالاهای داخلی و ترانزیتی فراهم و ارزش افزوده ی ناشی از حق ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال جنوب مضاعف میشود.
انتهای پیام/.