شهردار رشت در صحن علنی شورای اسلامی این شهر به ارایه ی گزارشی در خصوص روند اجرای طرح های عمرانی موسوم به میثاق پرداخت و از تلاشها برای اتمام هرچه سریعتر تقاطع های غیر همسطح گفت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم؛ رحیم شوقی در همین رابطه تصریح کرد: فاز نخست بازگشایی خیابان محور […]
شهردار رشت در صحن علنی شورای اسلامی این شهر به ارایه ی گزارشی در خصوص روند اجرای طرح های عمرانی موسوم به میثاق پرداخت و از تلاشها برای اتمام هرچه سریعتر تقاطع های غیر همسطح گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم؛ رحیم شوقی در همین رابطه تصریح کرد: فاز نخست بازگشایی خیابان محور شهید سلیمانی رشت به مراحل پایانی رسیده است
وی با اشاره به اینکه علاوه بر این کمربندی، بازگشاییهایی در معابر شهر رشت در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه ها، بازگشایی خیابان محور شهید سلیمانی است که فاز نخست آن به مراحل پایانی رسیده و در دستور آسفالت قرار دارد.
شهردار رشت که صبح روز یکشنبه در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر و در حضور «محمد رضا احمدی سنگری» نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به ارایه ی گزارش می پرداخت، ترافیک و پسماند را دو معضل بزرگ حوزه ی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری رشت با این دو چالش مواجه است.
وی با بیان اینکه شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری برای رفع این ۲ معضل اقداماتی را انجام داده است، افزود: حجم معابر شهر رشت نسبت به جمعیت و مساحت بسیار ناچیز است و با خودروهایی که در شهر تردد دارند تطابق و هم خوانی ندارد.
شهردار رشت با بیان اینکه برای برون رفت از معضل ترافیک اقداماتی آغاز و در دست انجام است، ادامه داد: برخی گرههای ترافیکی شهر رشت توسط مشاور و شورای ترافیک استان طی سنوات گذشته شناسایی و برنامه ریزیهایی برای کاهش ترافیک در میان مدت صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پنج تقاطع غیرهمسطح در راستای کاهش ترافیک سطح شهر در حال اجرا است، اضافه کرد: این تقاطعها اکنون از پیشرفت فیزیکی ۵۰ الی ۸۵ درصد برخوردار است.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه تقاطع شهید حمیدیان، شهید باهنر و یک لاین تقاطع نیروی دریایی به زودی آماده و مورد بهره برداری قرار میگیرد، گفت: سایر تقاطعها در پایان سال و یک لاین از تقاطع امام حسین نیز به احتمال زیاد در اوایل سال آینده زیر بار ترافیک میرود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژهها به تنهایی مشکل ترافیک شهر را حل نمیکنند بیان داشت: برای حل کامل این معضل، نیاز به احداث تقاطعهای جدیدی در مناطقی همچون میدان مصلی، ولیعصر، شهید کوچکی، بلوار قلیپور و انتهای بلوار نماز است که طراحیهای این تقاطعها آماده شده و به زودی فراخوان مناقصه اعلام خواهد شد.
شهردار رشت با بیان اینکه با مشورتی که با اعضای شورای اسلامی شهر رشت خواهیم داشت احداث تعدادی از این تقاطعها را در دوره ششم آغاز خواهیم کرد، گفت: طراحی رینگ جدید برای شهر رشت انجام گرفته لذا برای احداث و اجرای این پروژه نیاز به کمک و حمایت مسئولان داریم.
وی با تأکید بر اینکه اجرای رینگها به عهده وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت است، گفت: با توجه به همت نمایندگان مجلس و استاندار گیلان، لازم است از دولت و وزارت راه بخواهیم که این پروژه در رشت اجرا شود، زیرا نقش مهمی در کاهش ترافیک خواهد داشت.
شهردار رشت اضافه کرد: فاز اول و دوم این رینگ از میدان گیل تا شهرک مسکن مهر طراحی و برای مناقصه آماده است و امسال فاز نخست آن تا میدان گیل به مناقصه خواهد رفت
شوقی با اشاره به اینکه علاوه بر این کمربندی، بازگشاییهایی در معابر شهر رشت در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه ها، بازگشایی خیابان محور شهید سلیمانی است که فاز نخست آن به مراحل پایانی رسیده و در دستور آسفالت قرار دارد.