مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در نشست کارگروه اطلاع رسانی مدیریت مصرف انرژی استان در رشت بر لزوم مشارکت همگانی برای ارتقاء آگاهی عمومی مبنی بر مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی منتج به فرهنگ سازی مستلزم مشارکت ظرفیتهای متنوع رسانه هاست ؛ حمایت همگانی برای مهار محدودیتهای حوزه ی انرژی ضروریست. […]
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در این نشست به تبیین شرایط فعلی حاکم بر انرژی کشور پرداخت و رسالت مهم روابط عمومی ها را انتقال این شرایط به مشترکان در بصستر بهره گیری بهینه از ظرفیتها و کارکردهای متنوع رسانه ایی دانست.
مسعود صادقی خمامی افزود: اطلاع از چرایی موضوع، موجب جلب همکاری بیشتر مردم و مشترکان خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که باید برای افکار عمومی تبیین شود، همکاری صنعت برق با صنایع استان است زیرا حمایت از بخش تولید و کمک به معیشت کارگران و تولیدکنندگان موجب بالندگی کشور و تامین زیرساخت های توسعه می شود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: ضروری است کارگروه اقدام مشترک برای روابط عمومی های انرژی استان تشکیل شود و فعالیت ها بصورت تجمیعی صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: تیترها و لیدهای خبری در شرایط فعلی حوزه انرژی باید قالب حمایتی داشته باشد و از رسانه های پرمخاطب استان درخواست داریم به شایعات و گمانه زنی های در حوزه انرژی بی توجه بوده و وزن اخبار مثبت را بالا برده و تبیین گر شرایط فعلی برای آگاه سازی مخاطب شوند.
صادقی در پایان اظهار داشت: رعایت اصل بی طرفی در انعکاس اخبار موجب ارتقای سطح اطلاع رسانی و آگاهی بخشی می شود و از شکل گیری حواشی در کل کشور و استان جلوگیری می کند.
همچنین در این نشست یاسر علیجانی پورحسینی سرپرست معاونت روابط عمومی و تشریفات دفتر استانداری گیلان ضمن تاکید بر لزوم اشراف مدیران دستگاه های اجرایی بر حوزه رسانه، بیان داشت: اصل خبر رسانه و فعالیت رسانه ای در عصر حاضر یک مبحث کاملا تخصصی و نیازمند دانش روز است.
وی افزود: باید برنامه مدونی تدوین شود تا مشخص شود چه موضوعاتی مورد تولید محتوا قرار گیرد و نقاط قوت گیلان مورد اشاره و تاکید قرار گیرد.
علیجانی تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق و صحیح از جداول مدیریت اضطراری بار زمستانی موجب کاهش نارضایتی ها می شود و از ظرفیت رسانه های گیلان برای آگاه سازی مخاطبین به نحو احسن استفاده شود.
وی اضافه کرد: دعوت از رسانه های تاثیرگذار استان برای جلسات کارگروه استانی اطلاع رسانی مدیریت مصرف انرژی، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و طرح همیار انرژی، همکاری شهرداری ها و کاهش روشنایی سیستم های تبلیغاتی در شب، ساخت محتوای تاثیر گذار برای مخاطب از جمله فعالیت صنایع در کنار انتقال اخبار مثبت و امیدبخش باید در زمره برنامه های در دست اقدام کارگروه قرار گیرد.
همچنین قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این نشست خاطرنشان کرد: مجموعه شبکه رسانه ای استان مثبت و سازنده است و این رسانه ها درکنار روابط عمومی های دستگاه های اجرایی سفیران اطلاع رسانی برای مردم استان هستند.
وی ضمن تاکید بر لزوم نشست مشترک کارگروه اطلاع رسانی مدیریت مصرف انرژی استان با رسانه های استان، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمادگی کامل برای همکاری در حوژه انرژی به ویژه در شرایط فعلی را دارد.
گفتنی است در این نشست هریک از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان ضمن بازدید از مرکز پایش توزیع برق گیلان از وضعیت مصرف برق در گیلان و شیوه های مدیریت اضطراری بار مطلع شدند.
انتهای پیام/.