علم و آگاهی ، خودسازی، دلسوزی و داشتن روحیه ی جهادی لازمه ی نقش آفرینی در حوزه ی پرورش انسانهاست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار جمعی از مسئولان پرورشی مناطق ۳۴ گانه ی گیلان در رشت با گرامیداشت مبعث رسول مکرم اسلام حضرت […]
علم و آگاهی ، خودسازی، دلسوزی و داشتن روحیه ی جهادی لازمه ی نقش آفرینی در حوزه ی پرورش انسانهاست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار جمعی از مسئولان پرورشی مناطق ۳۴ گانه ی گیلان در رشت با گرامیداشت مبعث رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله و سلام علیه ، پیامبر بزرگ اسلام را بزرگترین معلم تاریخ بشریت دانست.
آیت الله فلاحتی رمز تحقق این برنامه ی جامع الهی را در گرو علم و آگاهی، خودسازی، دلسوزی و جهاد فی سبیل الله عنوان کرد و افزود: امروز معلمان جامعه ی اسلامی بوِیژه مربیان پرورشی و تربیتی مدارس با تاسی از چنین الگویی می توانند در عرصه ی گسترش مفاهیم متعالی انقلاب اسلامی، موفق عمل کرده و در راستای مکتب اصیل اسلام، گفتمان حقیقی انقلاب ایران را عینیت بخشند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به هجمه های سنگین تبلیغاتی دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی علیه آرمانهای پاک و والای انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمام نگرانی و ترس دشمنان از انقلاب این ملت، ناشی از تحقق غلبه ی الگوهای پاک انقلاب بر نگرش و اراده ی آزادگان جهان است و این مهم دستاوردی ست که در بستر اخلاص و آزادگی برگرفته از فرهنگ متعالی ان سرزمین بدست آمده است.
امام جمعه ی رشت ، تلاش مجدانه برای فرهنگ سازی در بستر اقناع و روشنگری را زمینه ساز ارایه ی الگویی جامع به بشر تشنه و در انتظار این دنیای سرگشته عنوان کرد و افزود: معلمان و مربیان تربیتی، پیشگام این جهاد فرهنگی اند که با ساختن انسانهای شایسته و اثر گذار ، ایران اسلامی را در نبرد اراده ها پیروز و سربلند می سازند.
در ادامه ی این دیدار، محمد رحمتی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در گزارشی به ظرفیتهای انسانی حوزه ی تربیت و پرورش دانش آموزان مدارس سراسر استان پرداخت و اضافه کرد: درحال حاضر ۷۷۸ معاون پرورشی، ۴۶۴ مربی پرورشی، ۴۵۰ مشاور و ۱۸۲ دبیر درس تفکر و سبک زندگی در عرصه ی تربیت و پرورش نسلهای آینده در مدارس گیلان فعالیت می کنند و اجرای طرح های ویژه ایی چون : مرجع شناسی، مصباح الهدی، نهضت ملی حفظ قرآن کریم، راهکارهای پیوند منزل، مدرسه و مسجد و همچنین تشریح اهمیت فریضه ی مهم امر به معروف و نهی از منکر مصادیقی از کارکردهای تربیتی – پرورشی مدارس استان است.
انتهای پیام/.