فرماندار رشت که امروز از واحد تولیدی قارچ مکانیزه ی دلجان واقع در رشت بازدید می کرد، بر ضرورت حمایت جدی از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی تاکید و گفت: این مهم زمینه رشد اشتغال و افزایش درآمدهای استان را در راستای ارتقاء معیشت مردم و مقابله با بیکاری بدنبال خواهد داشت. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم؛ واحد تولیدی قارچ مکانیزه دلجان نخستین مرکز تمام مکانیزه شمال کشور است که با ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ تن قارچ خوراکی، زمینه ی اشتغال ۷۵ نفر را فراهم کرده است.

فرماندار رشت همچنین از مجتمع دامپروری میلاد این شهرستان نیز بازدید کرد. این مرکز  با اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده است.

علی فتح اللهی در این بازدید با تاکید بر این که در شرایط فعلی، تولید و اشتغال مهمترین دغدغه مردم و مسئولین محسوب می شود، افزود: جهت حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران باید از همه ظرفیت های شهرستانی، استانی و ملی به درستی بهره گیری شود.

وی ادامه داد: رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی موجب ارتقا تولید و حمایت از تولیدکنندگان می شود.

فتح اللهی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن اهمیت سلامت جامعه در حوزه غذایی، افزود: یکی از بخش‌هایی که امروز می‌توانیم به آن در حوزه تولید توجه ویژه داشته و در راستای فرمایشات رهبری از آن بیشترین بهره برداری را بکنیم، صنایع غذایی است، صنایعی که سهم بالایی از گردش اقتصادی و تولید ناخالص ملی کشورمان را به خود اختصاص داده‌اند.

فرماندار رشت خاطر نشان کرد: در شرایطی که بحران کرونا جهان را فرا گرفته است تامین مواد غذایی موردنیاز مردم که از کالاهای اساسی است، قطعا در اولویت بوده و بایستی دغدغه تولید کنندگان این حوزه با حمایت عملی مسئولین برطرف شود.