نماینده ی ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: نمود عینی بازرسی های استاندارد در روند عرضه ی انواع کالاها و خدمات ضامن سلامت جسم و روان جامعه بوده و کیفیت زندگی را ارتقاء می بخشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از […]
نماینده ی ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: نمود عینی بازرسی های استاندارد در روند عرضه ی انواع کالاها و خدمات ضامن سلامت جسم و روان جامعه بوده و کیفیت زندگی را ارتقاء می بخشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیک قلم ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان و مدیران اداره کل استاندارد استان در رشت با تشریح رسالتها و ماموریتهای خطیر کارشناسان استاندارد در سالم سازی عرضه ی کالا و خدمات تاکید کرد: نمود عینی این ماموریتها و بازرسی ها ضامن سلامت جسم و روان جامعه بوده و زمینه ی ارتقاء کیفی زندگی را مهیا می سازد.
امام جمعه ی رشت همچنین جدیت و نظارت بدون اغماض کارشناسان استاندارد را در عرصه ی واردات و صادرات کالا از گمرکات و بنادر گیلان خواستار شد و افزود: صدور گواهینامه ی صادراتی برای کالاهایی که از استان به کشورهای همسایه صادر می شود، بیانگر وجهه و معیار فعالیت کیفی در جامعه ی ایرانی ست و باید بدرستی پایش و کیفیت سنجی شود.
وی همچنین بازرسیهای کارشناسانه بر روند ورود کالاهای وارداتی از بنادر و گمرکات را ضامن حفظ سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: کوچکترین غفلت و تعللی در این روند، می تواند زمینه سازی بروز خسران در سلامت جامعه شود که در آن صورت هزینه ی جبران آن چندین برابر بیشتر از هزینه ی ورود کالا خواهد بود.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش با استناد به آموزه های انسان ساز مکتب اهل بیت ، توجه دین مبین اسلام به مقوله ی مهم استاندارد را در تمامی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی یادآور شد و گفت: از تذکرات مربوط به تقبیح پدیده ی مذموم کم فروشی گرفته تا آداب پاکیزگی جسم و روان و رفتارهای اجتماعی ، جملگی از معیارهایی ست که مقوله ی مهم استاندارد را به انسان مسلمان یاداور می شود.
مدیر کل استاندارد گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیتهای کارشناسان و بازرسان این اداره کل در عرصه ی پایش روند ارایه ی انواع خدمات و کالاها در مناطق مختلف گیلان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا در یک سال گذشته ، ۱۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان به عمل آمده و ۶ هزار نوع کالا نیز نمونه برداری شده است.
مهناز جعفریان همچنین ازبرنامه ریزی برای پایش خدمات بیش از ۳ هزار واحد خدماتی گیلان، شامل اقامتگاهها، هتلها، رستورانها و اغذیه فروشی ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: سازمان استاندارد مدعی العموم کیفیت در عرصه ی ارایه ی انواع کالا و خدمات به جامعه است و در این راستا از هیچ خطا و تخلفی اغماض نخواهد کرد.
وی در ادامه به تشریح نقش صدور گواهینامه های صادراتی در بنادر و گمرکات استان برای کیفی بخشی به روند صادرات کالا پرداخت و اضافه کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار گواهینامه ی صادراتی برای کالاهای باکیفیت داخلی در گمرکات انزلی و استارا صادر شده است .
مدیر کل استاندارد گیلان در پایان آموزش را شالوده ی کیفی سازی در عرصه ی ارایه ی انواع کالا و خدمات در جامعه دانست و افزود: در همین راستا تاکنون بیش از ۳۰ هزار ساعت آموزش برون سازمانی در رابطه با استاندارد و شیوه های تحقق و ارتقاء آن در واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار شده است و این مهم همچنان در دستور کار استاندارد گیلان است.
انتهای پیام/.