وی با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب ، هنر را دقیق ترین و رساترین وسیله انعکاس و اندیشه های شریف توصیف کرد و افزود: اگر این قریحه ی هنری با هنری با روح دیانت همراه شود، عالی ترین وسیله تبلیغ ارزش های اسلامی و انقلابی و انسانی تحقق می یابد.

استاندار همچنین اضافه کرد: هنرمندان، زبان گویای مردم هستند که در لایه های مختلف جامعه نفوذ کلام و هنر دارند.

دکتر عباسی: هنر رساترین ابزار انعکاس اندیشه های ناب و هنرمند زبان گویای جامعه برای نیل به ارزشهاست.

اسدالله عباسی در ادامه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص حل مشکل مسکن اهالی رسانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: اهالی رسانه برای ما در اولویت هستند و از طریق پرداخت تسهیلات و موارد دیگری از این قبیل آماده ارائه مساعدت های لازم هستیم؛ همچنین مشکل پرداخت بیمه خبرنگاران نیز در دست بررسی است.

وی نقش بانوان را نیز در جامعه بی بدیل و کم نظیر دانست و افزود: افتخار داریم که بانوان ما با رعایت موازین اعتقاداتی و عاشق جمهوری اسلامی ایران؛ متعهدانه به فعالیت می پردازند و امروز می توانند در بخش های مختلف هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی الگو باشند.

استاندار در ادامه ی سخنانش از مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان خواست تا با برگزاری جلسات مستمر مشکلات و مسائل هنرمندان این سرزمین را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد و نتایج را به استانداری منتقل کند تا با تدابیر لازم برای حل این مشکلات چاره اندیشی شود.

دکتر عباسی: هنر رساترین ابزار انعکاس اندیشه های ناب و هنرمند زبان گویای جامعه برای نیل به ارزشهاست.

دکتر عباسی همچنین به اهمیت انتخابات پیش رو نیز پرداخت و تاکید کرد: برخی دشمنان و مخالفان نظام و جامعه اسلامی ایران تلاش می کنند مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند و در بین مردم نا امیدی ایجاد کنندتا مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند، اما به عنوان مردمی که در این کشور زندگی می کنیم باید با حفظ وحدت ملی به آنها ثابت کنیم کشور ما با اراده مردم اداره می شود.

در پایان این نشست به نمایندگی از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره های مختلف کشوری، ۶ نفر مورد تجلیل قرار گرفتند.